2012. július 9., hétfő

New York-i sajttorta

Hozzávalók:

25 dkg omlós keksz
10 dkg olvasztott, langyos vaj

50 dkg mascarpone
25 dkg krémsajt
15 dkg porcukor
2 cs. vaníliás puding
1 citrom reszelt héja
1 dl tejföl
3 tojás

 Az apróra zúzott kekszet (zacskóba tettem, húskopfolóval nekiestem - miközben az összes "szeretett" személyre gondoltam, jó alaposan elláttam a baját :-) ---- na szóval az apróra zúzott kekszet összekevertem az olvasztott vajjal és egy kivajazott tortaformába nyomkodtam. 150°C-ra előmelegített sütőben 10 percet sütöttem. Az eredeti recept szerint nem kell barnára sütni, csak ez a tíz perc számít.
 Eközben a többi hozzávalót jó alaposan kikevertem robot géppel (a tojást csak a legvégén tettem hozzá), majd amikor kicsit kihúlt a tésztalap, rátettem ezt a krémet. 50 percig sütöttem, még lágynak tűnt a krém., de a teteje szépen barnult. A kamrában töltötte az éjszakát és a krém szépen megszilárdult.
Reggel még egy piros málna zselét is a tetejére varázsoltam... 

Szerintem legközelebb egy kicsit több cukrot elviselne szerintem, de a család szerint pont jó volt...


   Akkor még egyszer kihangsúlyozom, hogy az eredeti recept kicsit másképp szólt, és az itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése