2010. augusztus 16., hétfő

Első piténk

Kingával vasárnap nekiláttunk életünk első pitéjének. Igen, még én se sütöttem... Alapvetően idegenkedem a "kinyújtom a tésztát és tepsibe teszem" művelettől, mert valahogy soha sem sikerül. Illetve ez múlt idő, mert mostanában sütőpapíron nyújtom ki a tésztát és így könnyen a tepsibe kerül.

Tehát a hozzávalók:

  • 35 dkg liszt
  • 1 tojás
  • tejben megfutatott élesztő
  • 25 dkg margarin
  • 2 evőkanál cukor
  • csipet só


A felsoroltakat össze kell gyúrni (ha szükséges tejföllel, tejjel kiegészítve nekünk nem kellett) és két cipóba osztani. Most jön az emlegetett vékonyra nyújtás, tepsibe ügyeskedés. Meg kellen hinteni morzsával, mi cukros dióval tettük. (Pszt...Kingának azt lódítottam, morzsa, mert nem szereti a diót. De utólag senki sem tiltakozott és vasárnap estére egy morzsa sem maradt :-)
Ezután jöhet a töltelék, nekünk jelen esetben két üveg alma befőtt. Még ezt is meghintettem cukros-fahéjjas dióval és rákerült a másik vékonyra nyújtott tészta lap (azt is sütőpapíron nyújtottam, így van egy félig használt sütőpapírunk, de eltettem, remélem nem ment teljesen pocsékba). Tojásfehérjével megkentük a tetejét, villával megszúrkáltuk és előmelegített sütőben megsütöttük.



Azért a vasárnapi ebédben betöltött szerepére tekintettel készítettünk hozzá  vanilia krémet és tejszínhabot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése